Monday, April 19, 2010

apom oh apom

ms study week ritu, 1 hr tu. aku plan nk kuar jap. so nenek ak krm bl tepung jawi/beras. dia nk wat apam. ak g jln2, mkn kfc then br la msk supermarket. ms shelf tu, ak pn cari la punye cr. tp sebenarnya ak lupe tepung ape nenk ak krm. kebetulan kt shelf tu juz ade tepung pulut, gandum, jagung. so, seingat ak, nenk ak bkn nak tepung gandum cap sauh tu ataupun jagung. dengan confident ak pn amik tepung yg tulis ngn ink biru 'tepung pulut', bayar, blk n bagi kat nenek ak n dia amik jer. so ak baje betul la tu.

so, pg esk nyer, ak dh dgr nenek ak bebel ngn achik ak. dia ckp apam dia x jd, sebab ak slh bl tepung. dia ckp, dia bancuh adunan tu punye la lawa, sekali bl nk kukus, lembik, melekit siap x nek lg.ms tu ak tgh tido lg, so ak pn pura2 tido blk. bnyk kali gak la ak nk bgn, tp mengenangkan apam dia yg x jd, ak x bgn la.

ak pent pura2 tdo, so kul 10, ak bgn gak. x kisah la kn marah ke ape. lm gak la ak tggu bl nenk ak nk 'sound' ak ni. laz2, kuar gak la, 'hg tau x hg slah bl tepung? pnye la lawa adunan tu ms bncuh, tp masak x nek!' nenek ak bkn mrh, tp dia gelak sakan. ak bls'nenek x ckp slh pn ms bg tepung tu?'.. 'hg ni lp ke, nenk dl kn sekolah org dewasa, mn tau eja. ni pulak nk bc dia tls ape kt plastik tepung tu. tu yg nenek gn jer. ingt betul je la.lp lak nk tgk tulisan kale ape. tepung jawi tu kan tls ngn wane merah..x pasan lak biru.. rupenyer....hahaha....salah...habis apam ak'... ak pnye la malu..pas ni, amik order, tulis. mcm ak wat list bl nenk ak order segala bagai tepung dl2...haha

4 comments:

  1. hhahahha..aku sian nenek dgn apam tu..hhohoho

    ReplyDelete
  2. hahaha.. xleh bla Muiz.. wat2 tido tu.. hahaha

    ReplyDelete
  3. hahahhaa
    tak pe muiz
    praktis2..
    hehehhehe

    ReplyDelete